Strona główna Diety Błędy dietetyczne popełniane przez mężczyzn

Błędy dietetyczne popełniane przez mężczyzn

438
PODZIEL SIĘ

Mężczyźni są tymi, który pragną mieć umięśnioną, zdrową sylwetkę, ale najlepiej jakimś magicznym sposobem, ponieważ najczęściej niewiele czynią w tym kierunku. Dzieje się tak nawet, gdy znają konsekwencje obżarstwa. Jednak duży mężczyzna jest lepiej postrzegany przez społeczeństwo, niż duża kobieta, dlatego mężczyźni popełniają błędy żywieniowe z pełną świadomością. Wielu mężczyzn mimo spożywania różnych niezdrowych przekąsek jest wciąż szczupłych, ale niekoniecznie zdrowych. Popełnianie błędów wiąże się z konsekwencjami.

Błąd numer 1 – spożywanie zbyt dużej ilości białka

Mężczyzna musi porządnie zjeść, tak przynajmniej głosi popularne twierdzenie. A porządne jedzenie to oczywiście mięso. Męskie jedzenie składa się w największej ilości z białka, czyli właśnie mięsa. Mięsa przygotowanego najczęściej w tłustych sosach lub smażonego. Takie potrawy są popularne, ponieważ białka mają zapewnić szybki wzrost mięśni. Jednak przesadzanie ze spożyciem białka nie prowadzi do niego dobrego. Jego nadmiar w organizmie powoduje fatalne zmiany. Zbyt duże spożywanie białka powoduje rozwinięcie się miażdżycy. Nadmiar rozkłada się na ważnych narządach takich jak nerki, wątroba. W nerkach mogą tworzyć się kamienie. Wzrasta ciśnienie krwi, pojawia się problem z zaparciami. Osoby z nadmiarem białka są podatne na choroby oraz występowanie alergii.

Błąd numer 2 – unikanie warzyw

Mężczyźni często nie są fanami warzyw. Wolą jedzenie tłuste. Chętnie stołują się w lokalach szybkiej obsługi. Sałatki, warzywa, są uznawane za jedzenie niemęskie. W gronie kolegów mężczyzna nigdy nie wyciągnie sałatki, podczas gdy tamci jedzą schabowe. Mężczyźni unikają warzyw ponieważ nie smakują one tak dobrze dla nich jak rzeczony schabowy. Jednak powinni przekonać się do ich jedzenia. W przeciwnym razie będą cierpieli na niedobory składników mineralnych i witamin. Będą się szybciej starzeć, częściej zapadać na choroby wieku średniego i starczego, a ich życie zakończy się szybciej. Unikanie warzyw wiąże się z małą zawartością błonnika, co powoduje zaparcia, podnosi ryzyko powstania nowotworu jelita grubego.

Błąd numer 3 – nakładanie zbyt dużych porcji

Mężczyźni mają skłonność do jedzenia dwa razy większych porcji niż kobiety. Ale czy rzeczywiście muszą aż tyle jeść? Okazuje się, że sam bycia mężczyzną nie sprawia automatycznie, że porcje powinny być ogromne. Oczywiście mężczyźni potrzebują więcej kalorii niż kobiety, ale porcje te powinny być dobrane przede wszystkim do rodzaju aktywności mężczyzny. Jeśli ciężko pracuje fizycznie, uprawia intensywnie sporty, to liczba kalorii jakie powinien spożywać osiąga nieraz nawet i cztery tysiące. Jednak przeciętny mężczyzna, który prowadzi głównie siedzący tryb życia nie powinien przekraczać dwóch tysięcy pięciuset kalorii.

Błąd numer 4 – szybkie jedzenie w stresie

Mężczyźni są bardzo zabiegani, a co za tym idzie nie mają czasu na jedzenie zdrowych posiłków. Najczęściej zadowalają się czymś w biegu. Czymś, czyli batonami, zapiekankami, pizzą, słowem wszystkim tym, co jest niezdrowe i dodatkowo tuczące. Nie jest to nic pozytywnego dla ich żołądków. Jedzenie w pośpiechu i w stresie sprzyja przybieraniu na wadze. Mężczyźni są dziś znacznie bardziej zestresowani niż kiedykolwiek. W trosce o swoje życie oraz o szczupłą sylwetkę powinni postarać się jadać w spokoju, jak również wykonywać nawet proste ćwiczenia relaksacyjne. Trzymanie nerwów na wodzy pozwala na zachowanie mniejszej chęci na tuczące przekąski, słodycze, słodkie napoje.

Błąd numer 5 – wreszcie weekend

Niestety mężczyźni znajdują inne sposoby na odreagowanie zbierającego się stresu, i nie poprawia to wcale ich ogólnej kondycji. Weekendy większość mężczyzn spędza na imprezowaniu, piciu dużych ilości alkoholu i obżarstwie, podczas, gdy jest to wreszcie wolny czas, jaki możnaby było wykorzystać na ćwiecznia i pracę nad kondycją. Skutki są oczywiście opłakane, zamiast szczupłej sylwetki pojawia się problem z nadwagą. Okazuje się nawet, że nawet mężczyźni, którzy trenują i ćwiczą regularnie, nie chcą odmówić sobie przyjemności co tygodniowej libacji. Dla ich treningów to jak zrobienie kilku kroków do tyłu. Alkohol powoduje odwodnienie, zmęczenie, kaca, zmniejsza chęć do ćwiczeń, powoduje upośledzone działanie kreatyny. Nocne szaleństwo powoduje skrajne wyczerpanie organizmu co nie jest pożyteczne dla serca i wszystkich układów narządów. Nieprzespane noce powodują szybsze przybieranie na wadze.

Błąd numer 6 – monotematyczne jedzenie

Popularne w niektórych kręgach “śniadanie” czyli papieros i kawa to zbyt mało aby zachować szczupłą sylwetkę. Unikanie porządnego śniadania z braku czasu lub niechęci do przygotowania to jednen z wielu błędów popełnianych przez mężczyzn. Problem ten dotyczy głównie samotnych mężczyzn i rozszerza się na inne posiłki. Jeśli mężczyzna jest zmuszony sam sobie przygotować jedzenie, to z reguły jest ono monotematyczne, proste w przygotowaniu i mało smaczne, na przykład makaron z keczupem, lub słynne zupki chińskie. Na szczęście coraz więcej mężczyzn interesuje się gotowaniem.